tisdag 2 augusti 2011

Irma vid havet

Åter till vardagen med jobb och tidiga morgonen.

I dag var det jobbigt att stiga upp, det är inte så kul att gå till jobbet när det är så fint väder ute, men man får njuta av de fina kvällarna istället.

När Sandra och barnen var nere i Olofsbo så lekte ungarna på stugområdets lekplats.
Där stod en kvinna och gungade några barn.
Jag hörde att de kom från Stockholm på dialekten.

Vi började småprata lite, och hon sa att det var hennes svärmor som hade stuga, neråt här, så pekade hon ner åt Linkans håll, och hon hade varit här i 2 veckor.
Väldigt trevlig var hon.
Jag sa till Sandra att det var hemskt var hon var lik sångerskan/skådespelaren Irma Schultz.
-Ja, sa Sandra det är hon. Det måste vara hon.

Sen frågade jag Linkan, han brukar ha koll på området, och är ju väldigt social, pratar med allt och alla, och området Alkan är ju inte så stort, kanske 60 stugor.
Men det hade han inte sport ngt om, så jag tänkte väl att då var det väl inte hon ändå då.
Men titta här vad jag hittade. Irma besöker Olofsbo (klicka på länken)
Jag har inte legat på olofsbo-stranden en enda dag denna semestern, men en kändis har jag träffat i alla fall.

Inga kommentarer: