torsdag 30 juni 2011

Trädgårdsdax

Det är dåligt bloggande nu, har inte tid.
Jag klipper träd, så svetten lackar. Jag rensar land, oljar in utegolv.
I tre dagar har jag hållt på i trädgården, fram till sena kvällskvisten.
Klipper häck i väldigt trånga och konstiga ställningar, grannarna har nog kul.
Vips så ligger både jag och stegen i busken.
Jag känner ögon i nacken.
Klipper buskar. Klipper stora 4 meters thujor, trots att jag är väldigt höjdrädd.
Man skall ju göra något varje dag som man är rädd för, och det har jag sannerligen gjort dessa dagar.
Jag kliver in i högt gräs i mina sandaler, trots att jag är rädd för ormar, och mördarsniglar som grannen säger att vi har i vår trädgård.
Jag slår vilt omkring mig med sågen igång, på alla flugor som kommer och irriterar i min närhet.
Jag klipper i BH så pattarna råkar slinka utanför ibland, det är väl det dom har roligt åt, grannarna, men det bjuder jag på.
Jag klipper sladdar. Jag klipper alltså även av sladden till den elektriska häcksaxen, när jag blir trött för dagen, så Dahn skall ha något att reparera. Då blir han glad.
Ne, inte riktigt men den har hamnat i kläm några gånger, så propparna har gått.

Annars jobbar vi hela familjen nu.
Philip frågade i går i fall det inte kändes bra när vi (barna) tjänar egna pengar nu.
Och jag kan svara stort JA på denna frågan, utan tvekan.
Han är så enormt nöjd med sin arbetsplats.
-Jag trivs så bra, att när jag kommer hem, så bara längtar jag dit igen.
- Du låter som pappa Dahn, sa jag.
-Jag har hittat rätt känner jag. Det är väl bra att man känner så, mamma? Att man har hittat något som man tycker är roligt och samtidigt får man betalt för det.
Jag får t.o.m bestämma matsedel två dagar i nästa vecka, det sa dom redan första dagen, det är ju kul när man får lite ansvar också. Det blir wallenbergare en dag, och fiskgratäng.
Så nu vet Ni det Kinnarps arbetare.

Ludvig är på Comforta i Vaggeryd. Han är inte lika tillfredställd.
Jag frågar honom hur det har varit i dag?
-Lika tråkigt som i går. Hur tror du själv att det är? Stå och hänga tvätt dagarna i ända i värmen?

-Det finns dom som har det värre, tänk på dom som går och plockar jordgubbar och inte får räta på ryggen på flera timmar.
Ser knappt honom, han jobbar em skift från 14 till 22, sen cyklar han hem, så han är inte hemma förrän 23-tiden.
-Jag får la se hur han ser ut på lördag, när denna veckan har gått.

I dag blir det städning, och stamklippning om tid finnes.

Inga kommentarer: