söndag 19 juni 2011

After work

I torsdags var vi hembjudna till arbetskollegan Ulrika Skörde på afterwork.
Helt nytt kök hade byggts i detta hus, och det var vi nyfikna på.
Jättehäftigt kök med vågade detaljer fick våra ögon avnjuta. Tyvärr glömde jag ta kort i all hast.
Vi fick jättego buffé som vi avnjöt i trädgården i hennes goa möbler.
Hon skall sluta hos oss och börja på vårt huvudkontor.

Innan dess bjöd jag hem mig själv till Benny, han har nämligen byggt en 2 miljoners altan. Nä, inte riktigt så mycket pengar men nästan.
Och den var jag väldans nyfiken på.
Fin som kattskit i vällingen, som Madicken säger.
Det var bara jaccuzin som saknades, den hade fått plats i mitten, kanske något att fundera på Benny?
Allt är så fint och välplanerat hos Benny.
En gång i tiden har han och hans fru vunnit pris för Värnamos finaste trädgård.

Man fick lite tips här och där. Men Benny sa hela tiden att jag INTE får säga till Dahn att det var Benny som hade kommit med tipset.
Nästan alla ideér som jag försöker verkställa här hemma kommer ofta från Benny nämligen. Nä inte riktigt alla men några.
Då blir Benny lite orolig över att jag kör med min man.
Men jag kan själv också, SÅ DET SÅ.
Denna gången fick jag ett jätteintressant tips.
En svart vedställning från Biltema 239:- (ni ser den på bilden)
Det är t ex ett enkelt tips som jag klarar att köpa in själv.
Vår bruna trädlåda där hemma behöver uppgraderas några level.

Tyvärr så visade det sig att Biltemas stativ var 20 cm för brett för att det skall få plats här hemma.
- Men Dahn är ju händig, så det klarar han att ta bort ett par decimeter och svetsa ihop sen. MEN det får du INTE säga att jag har sagt, sa Benny.


Här kommer lite bilder från kvällen, de tre översta bilderna är hos Benny, och de andra hos Ulrika.













2 kommentarer:

ludde sa...

kan vi fixa i hopp vårat kök och vardagsrum som dem så kommer jag absolut vara hemma oftare!

Anonym sa...

Jag tycker du är hemma tillräckligt.
Puss Mom