torsdag 23 juni 2011

Ett sista farväl

I dag har jag tagit en dag ledigt, men jag vaknade med huvudvärk så det har inte blivit så mycket gjort, det har gått i slooo motion.
Ludvig var slok-örad i går när han kom hem från sin fästmö.
Jag minns att farmor Sally hade en tavla med en sorgsen pojk,
med en tår i ögat, på väggen.
Så såg Ludde ut. Inte loligt.
Hans Maagda skall åka till Kroatien i 6 veckor.
Klockan halv sex i dag på morgonen bärkar det i väg för henne.
Det är inte roligt när ens barn är ledsna, och man inte kan göra ngt åt det.
Jag försökte locka med Ullared, men inte ens det gick, då är det illa.
Men i dag på morgonen var han glad, jag blev lättad.
Han hade tagit ett viktigt beslut inatt sa han.
-Vid halv fem, tog jag cykeln till Vaggeryd.
Jag cyklade och cyklade. I motvind och i spöregn, inget kunde stoppa mig.
Jag var tvungen att ta ett sista farväl.
Maagda öppnade och där stod jag dränkt som en katt.
Hon tog emot mig med öppna armar, och jag fick värma mig hos henne.
Vi grät en skvätt till, sen kändes det bättre.
Jag är så glad att jag gjorde det.

-Det är kärlek, sa jag.

Nu skall jag och Ludde m. kompis snart åka i väg till stugan, alla med gott humör!

Trevlig Midsommar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Första riktiga kärleken,så härlig & gör så ont :( .Fasar för den dagen när man inte längre kan trösta,krama,blåsa bort tårarna.Kram,Kate.