söndag 15 november 2009

Söndag

Slappade till kl 11, sedan gick Dahn, Philip och jag tipset. Annelie kom precis med Flisan som dom tog sällskap med oss runt. Ganska kluriga frågor, ingen 12;a i dag. Efter det gick jag hem och sydde julgardiner, Sandra frågade i fall jag inte skulle klä granen också....Sedan åkte vi till Jönköping, Philip övningskörde, det gick väldans bra, var på Jysk och Rusta och sökte efter hylla till vårt badrum, hittade inget. Försökte lämna tillbaka en 6 månaders gamal ek list, det gick bra fast det var försent, tills jag bad om att få tillbaka kvittot (vad jag nu skulle med ett sådant gammalt kvitto till). Då såg den polska blonderade kassörskan att det var alldeles för sent, jag fösökte med att den fanns kvar i originalförpackningen , men det hjälpte föga. Åkte upp till a6 först åt vi på SOYA, sedan gick vi in till Camilla på Åhléns sprutade lite parfym. Dahn gick till Claes Ohlsson jag gick in till en pyntaffär och köpte lite krafs, fick lite dåligt samvete, skulle hålla igen lite, men jag kunde inte motstå. Ludvig ringde olägligt i samband med min tillfälliga ångestattack, han ville att jag skulle gå in på Stadium och köpa hockeydamasker, jag frågade om det verkligen var nödvändigt och sa att han skulle argumentera varför detta var så himla bråttom med. Han slängde på luren i örat. Yes, jag sparade in lite där. Kände mig rätt Ok igen. Gick in på IKEA och hittade ett skåp till badrummet.
Philip gick efter mig och tjatade att han vill hem hela tiden. Jag fick ett utbrått och sa att fick sätta sig och prova varenda soffa och fåtölj på hela IKEA. Det gjorde han, det var rätt skönt. Slängde i lite annat i korgen också, dom har ju börjat med julpynt. Gick mot kassorna, skitlånga köer. Gick bort till snabbkassorna, ingen kö. Var ute på ett naffs. Tog kaffe och mjukglass och satte oss i de goa skinnsofforna på returavdelningen, men jag kände att jag inte ville lämna tillbaka ngt. Inte än.

Inga kommentarer: