lördag 28 november 2009

Badtunna

Kan verkligen rekommendera receptet i förra inlägget, med julmust. Kanongott!
Trodde faktiskt att Ludde skulle ta moppen ner och köpa sig en pizza, för han brukar inte gilla när det är mycket olika grejer i maten. Helst ris+fläsfilé+sås, that´s it. Men det föll i god jord hos både Philip och Ludvig.



Dahn skulle iväg och bada badtunna hos Runo Sandahl, så jag satt och kollade på Diggelo och Skavlan själv med lite vin. Veronica ringde vid 21,30 tiden och frågade i fall vi inte skulle gå och kolla hur grabbarna har det i badtunnan? Jo, sa jag jag kan hänga med, men jag går som jag är i mysbyxor.
- Ja, det kommer jag också att göra, sa hon.
Sagt och gjort, på med jackan och iväg.
När vi träffades i Källelien hade hon både sminkat sig och tagit på sig finkläder. Jo, jo! Och titta här, sa hon, jag har tagit på mig min badräkt också, NIKE!!! Jisses! Hade hon tänkt att hoppa i ??? Jo, det hade hon planerat.
Gud vilket mysigt hus dom har Bruno och Maggan! Han har gjort precis allt själv, säger Veronica. Verkligen smakfullt inrett (ja, vi tittade in genom fönstren).
Veronica var inte så katig när vi kom fram till grabbarna i tunnan.
- Ja, vi har bara vägarna förbi, så vi tänkte att vi skulle se hur ni har det....
Sen vände hon på klacken och gick. Där stod jag som ett fån.
Runos dotter kom lägligt med efterrätten (hon är konditor), då passade vi på att gå in och titta i detta sagolika slott.

Torbjörn Sandberg tyckte det var varmt i tunnan, men inte utanför;)

1 kommentar:

Innapingpong sa...

Åh vicken syrra du har då....=O) Eller hmmm hur var det nu...???Jag är dålig på det där med släktutredningar är ni syskon eller kusiner?Vet inte hur många gånger Björn rett ut detta åt mej men är lite trög! =O)
Kramis