onsdag 26 januari 2011

Ost-krokar



Eftersom motivationen tryter till att försöka minska på sötintaget, vill jag nu gärna dra med mig fler in i detta beroende.
Därför presenterar jag härmed en av mina favvisar framför en bra film rulle.

Vad passar bättre, denna småtrista onsdag?

Denna underbara delikatess serverades ofta hemma hos min mormor Helena, och är väldigt enkel att tillaga.

1. Häll några skopor vaniljglass i en djup skål
2. Strö över ostbågar så knappt glassen syns

Godast blir det om glassen får smälta lite tillsammans med ostbågarna, så när man sedan rör om, så blir det en härlig geggig röra!

Ät och njut! Underbart är gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en riktig höjdare! Att ingen har bjudit på denna delikata efterrätt i "Halvåtta hos mig"?
Kram Syrran

Anonym sa...

Precis vad jag har tänkt, det skulle bli full pott direkt! Smaskens.......
Kram lill syrran

Anonym sa...

ja,se mamma hon kunde få till det ,jag sa till henne;Du får inte ge barnen för mycket godis ,NÄ nä men lite glass å så ostbågar är väl inte så farligt;sa hon men spjuver i blicken;till mina små gullknoster;det var så hon kallade er,Så ät o njut.Kram Mama