torsdag 13 januari 2011

Kundbesök

Jag kan likaväl fortsätta att skriva lite till, det är för kallt för att resa på sig när man har värmt upp denna platsen.
I går hade Roberth (min säljare) bjudit in en stor kund till oss - Thule / Polen.
Han tyckte jag skulle vara med på mötet. Ja det kunde jag väl va, jag hade ju haft lite kontakt med honom via mail. Jag trodde han skulle vara till åren kommen, men han såg ju riktigt bra ut för att vara Polack. Han var väl i 30 - årsåldern skulle jag tippa. Jag frågade inte. Jag frågade inte speciellt mycket överhuvudtaget.
Jag satt och nickade mest och sa Yes å Yes.
Men jag tänkte att här kan jag ju inte sitta och nicka, jag måste ju ha en liten konversation. Jag förstod ju allt han sa, nästan i alla fall.
Men när jag skulle börja prata, var det inte riktigt lika enkelt. Det blev väldigt stakigt och han tittade konstigt på mig, och jag blängde på Roberth, om inte i alla fall han fattade vad jag menade - så han kunde hjälpa mig lite.
Men han skakade på huvudet och sa - med blicken - att jag vet inte riktigt vad du menar Jessica.
Man det var då själva sjutton vad trögfattad man kan va. Bägge två i kostym.
Roberth tog över och sa något annat, än vad jag egentligen ville ha fram.
Polacken verkade nöjd med det.
TUR att det finns mail, och engelsk översättning.

1 kommentar:

Anonym sa...

konstiga typer i kostym o inte fatta vad du menar hahahaha