torsdag 13 januari 2011

Brrrr

Jag sitter här och huttrar under min varma goa SCA pläd och fryser om snoken.
Illröd och kall är den.
Pelletsen har stannat igen, och Dahn är inte hemma förrän i morgon.
Datorn värmer lite i knäet också. Jag stängde av en knapp på pannan, men jag tror det var fel knapp - för nu är det ännu kallare, hur det nu kan bli det.
I morgon när jag vaknar kommer jag nog ha rimfrost på ögonbrynen om inte Dahn ringer snart och talar om hur jag skall få i sta maskinen. Jag har ringt 6 gånger.
Han sitter säkert varmt och skönt, äter god mat och dricker ett glas rött vin med sina kollegor.
Det unnar jag honom.
Philip han tog en dusch precis, det var uppfriskande sa han, men jag gör nog inte om det.
Han kommer att ligga i lunginflammation i morgon, stackarn han som skall på klassträff och allt.

Inga kommentarer: