onsdag 6 april 2011

Skärgårdstripp Sthlm-Mariehamn med Birka Paradise


Nu är vi hemma igen efter en minitripp med en vacker skärgårdsidyll på Östersjön. Det har varit en trevlig utflykt med fint väder och mycket god mat.
2 kilo! Har jag gått upp, jag tror det är fel på vår våg, det måste det va.

Mycket pensisar (inte penisar utan pensionärer) - rullatorerna stod som hagelskurar i backen.
Men det var bra för dessa röda gång-hjälpmedel, tog jag sikte på, när jag skulle hitta till min lilla hytt.
Nej, jag hade inte förväntat mig annat en måndag, men någon med lite pigment i håret hade ju inte skadat.

Jag å Rigmor fick i alla fall dansa lite gammaldans.
Schottis, vals och hambo. De gamla takterna satt i, fast vi råkade hamna i mitten hela tiden, man skall ju helst dansa i en stor rund cirkel.
Finns det kurser i gammaldans i Skillingaryd? skulle vara kul att gå på framåt höstkanten, kom vi på.
Jag blev glad att se min son efter en veckas frånvaro, jag tror inte det var lika ömsesidigt, men det kvittar la.

Mamma sov i överslafen och hade full sjå att komma upp.
Det blev dagens skrattanfall.
Hej-å hå, å, hej å hå.
Ja det är inte så lätt för en ovig 70 åring.
Utan handtag och utan stege.
Mamma beklagade sig för Philip, hon var ju tvungen att hoppa upp å ner för sina nattliga behov också.
Han undrade varför hon inte använde stegen i garderoben?
-Va? Fanns det en stege där?
Jojo visst fanns det.
Då vet vi det till nästa gång.
Mamma berättade för Markus (Philips rumskompis) att vi hade ett stort fönster med utsikt över vattnet.
Men det blev han inte imponerad av.
-Nä, då tycker jag det är viktigare med en stor spegel, sa han.

BloggQuizz: Vet Ni vad detta är för en gammal borg/fängelse i Stockholms skärgård? Rätt svar berikas (jag vet inte själv, det är därför jag frågar).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tippar på Waxholms fästning! Ingela :o)

Anonym sa...

för det första är jag inte ovig ,för det andra är jag bara 68 år,för det tredje var det ingen som vågade sig upp i våningsängen,så jag fick offra mig så jagär både vig å modig.resan var toppen,god mat å dryck ,så träffade vi Philip(kocken)mysig.vädret var bra,fast Rigmor trodde att vi gott på grund ,när jag hoppade ner å hamnade på hennes säng,det blev lite skakigt ,men vi hadde roligt,gav mersmak Kram Mamma

Anonym sa...

Gud va härligt!!!!
Nästa gång följer jag mé, men då får det va lite mer "hålligång"
Mamma, du är världens yngsta 68-åring! Hoppas jag är lika fräsch när jag är din ålder :-)
Puss lill sys

Anonym sa...

Vore sketaskoj om vi kunde få ihop ett gäng med partypinglor på en sån här tripp. Goe mat, fräscha drinkar, o lite disko till dä. Morsan kan få vara reseguide, hon verkar klara sig i alla lägen. Om vi sedan skulle råkar hamna i Polen istället för Helsingfors är inte så noga .
Kramiz storsyrr