fredag 8 april 2011

Home sweet home

Nu har Philip återvänt till boet.
Jag frågade ifall Sixten blev glad när han kom hem.
Det är ju bara Philip som duger åt den katten, och Dahn ibland också om det kniper.
Jag frågade Philip på båten i fall han längtade hem något, nä det gjorde han inte, det skulle vara lite efter Sixten i så fall.
Så kärleken verkar vara ömsesidig.
Jag tycker att Sixten har pipit ovanligt mycket dessa veckor när inte Philip har varit hemma, men det är kanske bara är inbillning.



-Nä, han bara låg i fåtöljen, när jag kom hem i natt. Han gjorde ingen ansträngning för att hoppa ner och välkomna mig, han bara lyfte lite ögonbrynet, räckte ut tungan och sen la han sig te rätta igen.
Så det var en diss, som jag inte hade räknat med riktigt.


Jag pratade med lilla skånskan i telefonen i dag.
Hon har inga husdjur, men hon har mycket annat att plocka med.
Just för tillfället är det plåster med motiv på.
Hon skadar sig ganska mycket tycker hon, och måste då sätta på dessa plåster som hon ständigt bär med sig i handen.
Dessa plockas ut och in i asken 100 gånger om dagen, och räknas om och om igen, både stora och små.


-Hej Essan! Mamma pratar i andra luren mä momor, och här står jag å pratar med dig i denne luren.
Vet du Essan, i dag är det fredag, och vet du mer ?
Då får man äta godis, och vet du ännu mer, och du, man får kolla på tv osså.
Hon pratade på om ditt å datt.
Jag behövde bara svara jaha, ngn gång för att hålla igång konversationen.
-Mamma är du upptagen mamma? ropar hon plötsligt. så förnuftigt
-Nä
-Då kommer Essan här i luren, vassogo.

Inga kommentarer: