torsdag 12 maj 2011

Pass

Dahn reste till Tyskland i går morse, och jag såg en stor rosa lapp på köksbordet.
”PASS”
Det letade han upp lite stressat innan han skulle i väg på morgonen.
Han passade även på i farten kolla så att det var hans pass, då fick han se att det gick ut den 11 april i år.
Och det datumet har ju passerat, med precis en månad.
Så polisen i Malmö fick sig ett besök i går i Malmö av Herr Johansson.
Nu säger dom ju att man inte skall behöva något pass när man ingår i ”Schengenavtalet”, men det brukar strula så det är nog allt bäst att man har det med sig.

Så det löste sig ju till slut, även om det blev lite stressigt i slutet, med flyg och allt.
Min chef som inte alltid tycker att allt är så himla noga här i livet, var en av medresenärerna, och han hade ju väldigt kul åt detta. (det var ju inte han som hade strulat till det denna gång)
- Men Dahn du måste ju se till att passet är giltigt innan du åker fattar du väl! hahahahhhoho.
När han skulle visa upp sitt pass i går för tulltjänstemannen, tittade han på chefen och sa:
- Du har förändrats en del, kan jag se.
-Vadå? Jag är väl lika snygg som för 30 år sen. Hahahhhoho
Han vände upp passet mot chefen.
- Vafan, det är ju frugans pass jag har fått håll i!

Den som skrattar bäst han skrattar sist……

1 kommentar:

bonnie sa...

hahaha ja där ser man hur det kan gå