fredag 13 maj 2011

After Work

Friday 13th. Scaryyyyy.

Fick ta sista tåget hem från vår after-work på bästa stämningstid.
Krösatåg Värnamo - Jönköping: 20.11
Hur kul är det på en skala.
0
Men nu sitter jag här hemma i finaste formen och blickar tillbaxs på vår trevliga kväll med mina kära arbetskollegor. Här kommer lite bilder: (text nedanför, för er trögfattade)

Jag och Benny på väg till Harrys. Vi har jobbat tätt intill varann i 25 år i år.
Inte kattskit.
Han har lärt mig mycket, inte minst om hem och trädgård.
Benny är min Guru, jag litar på allt han säger, på gott å ont. (gott för mig, ont för min man)
Han satte mig i arbete när jag var 17 år att fördela statistik.
På den tiden fick man stå vid en stor maskin som man satte i en rejäl bunt med pyjamaspapper, som i sin tur separerade bort karbonpapperet.
Sen skulle statistiken fördelelas per säljare.
Ett riktigt skitgöra vad det.
Där fick jag stå. Tills maskinen trasslade in sig.
Men han var snäll Benny. Han var/är väldigt pedagogisk i sin utlärning.
Brusar aldrig upp. Lugn och fin.
Det kanske är därför vi står och håller om varann än dag.
Det går inte att ha 2 Tigrar ihop.



Och här kommer Robban och jag. Han är ju också Guds gåva till mänskligheten.
Gud vilket bra humör jag är på nu! Även han lugn å fin. Han å jag sitter i samma rum, och vi har himla trevligt måste jag säga.
Förutom när vi pratar i telefonen samtidigt.
Då försöker vi överösta varandra, hur låter det i andra änden?
Har man en hörselskada?



Här är Alma och Benny. Det är dessa 2 som sköter planeringen på vårt företag.
Det är dom man skall fjäska för om man vill ha in något i maskin före något annat.
Men det brukar inte fungera, så jag försöker knappt.
Alma är en tjej som har koll på läget, hon är även den som har gått ner mest hittills i vår viktklubb, och även nått sitt mål tillsammans med Raimo (som sitter på gemensamhetsbilden längst ner i detta inlägg, han sitter rätt fram och ser lite halvdeppig ut, men det är han inte, han är bara trött efter en lång arbetsdag.)



Här har ni värsta säjaren Ronnie och vår allas Pink-lady Ida. Ronny sitter nästan jämt och pratar i telefon (han är ju säljare), väldigt trevlig och rolig person.
Också har vi ju vår Ida, som är en härlig tjej som står för det hon säger och tycker. Punkt slut, och hon bär alltid något rosa på sig, varje dag :-)



Här är Jörgen till vänster och Göran till höger.
Det är pga Göran som vi var på Harrys i kväll.
Han har nämligen lämnat oss.
Han har börjat på ett annat företag efter hur många år som helst på SCA.
Vi saknar honom redan.
Jag och Jörgen gick 2 år på gymnasiet ihop, gu vilken rolig tid det va.
Sen började vi på SCA bägge två.
Jag tror han började ett år senare en mig, så han får vänta med guldklockan ett år.


Här är Jocke och Lotta. Jocke och Lotta har också jobbat tätt ihop i många år och är goa arbetskamrater.


Här är Björn Lindén och Ulrika Skörde
Björn jobbar mycket med dans på sin fritid, någon kanske har sett honom på Skillinge-hus. Ulrika är vår controller som också skall sluta på vår enhet och börja på vårt huvudkontor. Hon är släkt med Ryman i Sk-ryd. Hennes pappa och farbror (Johnny, och farbror Åke)var väldigt framgångsrika hockeyspelare både i SIS och i Tingsryd.


Och här är allehopa som va med denna afton, ömsom med solsken ömsom med hagel!
Goe Natt.
Hoppas inte detta inlägg försvinner me......

1 kommentar:

Annica sa...

Åh vad fina ni är allihop! Saknar er! Kramis.