måndag 30 maj 2011

Fotboll


I går var det fotbollsdax i Klevshult igen.
Det var den värsta mardrömmen jag har varit med om.
Hur man bara utsätter sig själv för detta helvete.
Sitta på en kall parkbänk och glo på en fotboll.
Världens tråkigaste sport måste det vara. Jag skall skicka in till i Guiness Rekordbok.
Dessutom blåste det orkanvind. Nordan. Rätt in i ryggen, in genom trosorna, och ut genom byxbenen.
Störtregn.
2 paraplyer hade vi med oss, bägge gick sönder i blåsten.


Jag kollade på klockan och tänkte att nu måste väl det ändå ha gått 45 minuter snart. Icke …..20 minuter.
Många i publiken.
Jag och Maagda (Luddes fästmö), två illråa supportes.
Wow vilket ös.
Näe men Maagda spelar ju faktiskt fotboll, hon är en redig skarping, målgörare i nästan varje match.
Så hon förstår ju sporten, till skillnad från mig.
Jag satt och halvroade mig och kollade på dom halvrunda spelarna med ölmage och matchtröjan i storlek xS, som inte orkade fram till bollen, jag tänkte att där skulle jag kanske ha en chans.
Kanske inte i alla fall.

Derbymatchen slutade 2-2 mellan Vaggeryd – Klevshult.
Annars hade vi trevligt mee and Maagda girl.

Inga kommentarer: