torsdag 11 november 2010

Jönköping


I går var jag och Annika på mässa i Jönköping bland alla kostymklädda karlar, efter det var vi och åt hos Philip som praktiserar på Hasse på sjökanten i tre veckor.
Fin miljö och god mat, så det kan jag rekommendera.
När vi kom höll han på att vispa ihop smet till en kladdkaka med hjälp av en assistent som var 5 ggr större än min hemma. Han hade en visp i, men ändå hade han kört i nävarna i smeten.
Det såg jag, för när han tog upp dom och skulle hälsa, så var han brun ända upp till armvecket + hans fina vita kock-skjorta.
Det var nog ingen som hade förklarat att det är visparna som skall veva runt och inte händerna, måste fråga honom det.

Vi hann även med en stund inne på A6 och IKEA (vääääldigt kort runda) innan vi skulle hem till rump-sittar-jobbet igen.
I dag hade Ludvig prov i skolan, det började med att han försov sig, så dagen startade utmärkt för hans del.
Jag frågade hur det gick med provet.
-Nja, det gick väl sådär. Hon hade skrivit så konstiga frågor, sedu.
Men jag kom på att jag kunde ju skriva om frågorna.
Så det gjorde jag.
Jag strök över hennes frågor, och så skrev jag dit dom frågorna som jag kunde svara på.
- Ok, det var en ny variant, vad sa fröken om det, då?
- Hon tyckte att det var en bra idé.

3 kommentarer:

Annica sa...

Undrar vad det ska bli av den ide´rika pajken?!? :-D

Anonym sa...

Han kommer att gå långt den grabben, ska bli spännande å se vad det blir av en sån luv!
Moster Vera

Anonym sa...

Ja, vad säger man...han har alltid haft svar på tal, den grabben :)Pia