onsdag 17 november 2010

Dagens fråga?

I dag på dagliga lunchpromenaden så blev jag stoppad av en kameraman
- Ursäkta, får jag ställa en fråga?
- Vad är det för fråga då ?
- Jag undrar i fall du är trött på vintern ?
Jag tänkte nu måste jag ju komma på något, men det gjorde jag inte, så jag stod tyst en stund.
-Nä
- ok, varför?
Tystnad igen, vad skulle jag säga nu då?
- Jag tycker om årstiderna, kom det ur mig slutligen.
Han tyckte nog att jag var ett svårintervjuat objekt.
Han fick ställa ledande frågor. Jag svarade bara ja och nej.
Vi får se om det kommer med, eller om han väljer någon annan.
Slutligen så skulle han ta kort.
-Ok jag skall bara ta av mig mössan.
-Nä nä, det är liksom lite meningen, att du skall ha mössan på dig, med tanke på min huvudfråga.
-Jahaaa
Det var lite synd, för i dag hade jag tagit mig tid för engångsskull i den tidiga morgonstressen å fixat håret med två olika locktänger.

Inga kommentarer: